Medical taping

Bij welke klachten wordt medical taping toegepast?

Medical taping is een van oorsprong Aziatische tapemethode, die niet alleen een stabiliserende werking heeft op gewrichten, maar tevens de spierfunctie, de bloed- en lymfcirculatie stimuleert en ondersteunt.
Het indicatiegebied is zeer uitgebreid:

– (na)behandeling van blessures aan het bewegingsapparaat, zoals rug-, schouder-, knie- en kuitklachten
– verminderen van klachten door vloeistofstuwingen zoals oedeem en bloeduitstortingen
– houdingscorrectie
– behandeling van problemen ontstaan door overbelasting (zoals muis-, tennis- of golfarm)
– bestrijding van (spannings)hoofdpijn en zenuwpijn door beïnvloeding van het zenuwstelsel
– het gunstig beïnvloeden van organen zoals bij maagklachten

Het principe van taping

De elastische CureTape® zorgt, door een speciale manier van aanbrengen, dat de huid lokaal wordt gelift. Hierdoor wordt onmiddellijk de druk onderhuids verminderd in het blessuregebied, waardoor de bloedsomloop en de lymfestroom zich (lokaal) kunnen herstellen. Als gevolg hiervan neemt de druk op de pijnreceptoren af en de pijn vermindert of verdwijnt daardoor zelfs helemaal. Door het genezingsproces op deze manier continu te ondersteunen wordt gezorgd voor een effect dat zich verder uitstrekt dan de reguliere behandeling van een half uur.
Omdat CureTape® meerdere dagen kan blijven zitten, ook tijdens douchen en zwemmen, ontstaat een unieke 24-uurs behandeling. Gevolg: pijnvermindering en snellere genezing.

De effecten van CureTape® in het kort

– activering/regulering van de bloedcirculatie en lymfeafvoer
– verbetering van de spierfunctie
– ondersteuning van gewrichtsfunctie
– pijndemping
– neurofysiologische en segmentale beïnvloeding

CureTape® ondersteunt c.q. activeert de lichaamseigen herstelmechanismen, zonder de bewegingsvrijheid in te perken.